SME

Francúzske DS N°4 ide po modernizácii do predaja. Dokáže si obhájiť cenu?

Všetky ponúkané pohony dostali vylepšenia.

DS N°4DS N°4 (Zdroj: DS Automobiles)

Popri Peugeote 308 sa tento rok dočkal modernizácie aj luxusnejší francúzsky kompakt DS N°4. Pozreli sme sa, čo a za koľko ponúka a ako je na tom v porovnaní s konkurenciou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Facelift priniesol optické rozšírenie prednej masky vďaka širšej mriežke, ktorej súčasťou sa stal LED pás a svietiace logo značky. Nový je aj svetelný podpis tesákov, ktoré od hlavných svetiel stále zasahujú hlboko do nárazníka. Snahou bolo zjednotiť dizajn s väčším modelom DS N°8.

Vzadu je zmien pomenej, miesto loga sa objavil nápis DS Automobiles a v spodnej časti nárazníka zmizli falošné koncovky výfuku. Už tradične modernizácia priniesla aj nové farebné kombinácie a iný dizajn diskov kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte pod starším názvom DS 4 sa auto svetu predstavilo začiatkom roka 2021. Vtedy bolo k dispozícii aj s 1,6-litrovým benzínovým štvorvalcom bez elektrifikácie s výkonom 163 kW (224 koní), ktorý sme skúšali v redakčnom teste.

Tento motor z ponuky neskôr vypadol a s modernizáciou skončila aj možnosť dieselového 1,5-litrového štvorvalca, ktorý mal 96 kW (130 koní) a 8-stupňový automat.

V troch stupňoch elektrifikácie

Náhrady sa dočkala aspoň základná motorizácia. Po novom je v ponuke DS N°4 s 1,2-litrovým mild-hybridným trojvalcom so 48-voltovou technológiou, pričom 15,6 kW (21-koňový) elektromotor je integrovaný do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Systémový výkon pohonu je 107 kW (145 koní) a cena začína od 35 990 eur.

Súvisiaci článok Nové DS 4 je podarený útok na nemeckú prémiu (test) Čítajte 

Ďalšou možnosťou je druhá generácia plug-in hybridného pohonu, kde ďalej prežíva 1,6-litrový štvorvalec s elektromotorom a 14,6 kWh trakčnou batériou. Systémový výkon je 165 kW (225 koní) a elektrický dojazd 80 kilometrov. Táto verzia je vždy so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom a cena za plug-in hybrid začína od 47 990 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Oproti mnohým konkurentom môže byť DS N°4 aj v plne elektrickej verzii E-Tense s výkonom 156 kW (213 koní) a s 58-kilowatthodinovou batériou na dojazd 450 kilometrov. Pri DC nabíjaní je maximálny výkon 120 kW, štandardom je tepelné čerpadlo aj predohrev batérie. Cena elektrickej verzie je rovnaká ako pri plug-in hybride, teda od 47 990 eur.

Konkurenti v podobnej cene

Netreba pri DS N°4 zabudnúť ani na silné trio nemeckých kompaktov. Audi A3 Sportback s 1,5-litrovým štvorvalcom TFSI s výkonom 110 kW (150 koní) a so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom je od 32 925 eur.

Súvisiaci článok Nové BMW radu 1 dostalo atmosféru luxusu v kompaktnom balení (test) Čítajte 

Mercedes A200 s 1,3-litrovým štvorvalcom s výkonom 100 kW (136 koní) a so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou sa ponúka od 35 571 eur.

Zabúdať netreba ani na BMW radu 1, ktoré vo verzii 120i má 1,5-litrový trojvalec s výkonom 125 kW (170 koní) a tiež 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Cena je od 35 150 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Vo výbave má navrch

Oproti konkurentom má DS N°4 zaujať aj bohatšou štandardnou výbavou Pallas. Sériovo je auto s dvojzónovou automatickou klimatizáciou s výduchmi pre zadných pasažierov, s adaptívnym tempomatom, full-LED svetlami, bezkľúčovým štartovaním, prednými a zadnými parkovacími senzormi s cúvacou kamerou, s vyhrievanými prednými sedadlami a elektrickým nastavením na vodičovej strane a s dvoma 10-palcovými obrazovkami s bezdrôtovým zrkadlením smartfónu.

Cenník DS N°4 1,2 Hybrid 145 eDCT6 1,6 Plug-in 225 DCT7 E-Tense 213 58 kWh
Pallas 35 990 € 43 990 €
Étoile Alcantara 39 990 € 47 990 € 47 990 €
Étoile Nappa 41 990 € 49 990 €

Vyššia výbava Étoile Alcantara už názvom naznačuje, že poťahy sedadiel sú z brúsenej kože a tiež sa pridávajú matrixové LED svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, navigácia, akustické bočné okná, elektrické ovládanie sedadiel s masážnou funkciou a bezkľúčové odomykanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najvyššia výbava Étoile Nappa ešte pridáva luxusné čalúnenie hnedou kožou vrátane volantu s vyhrievaním, plne elektrické ovládanie sedadiel a head-up displej.

Príplatkové balíky ponúkajú kvalitnejší audiosystém Focal Electra so 14 reproduktormi a zosilňovačom, otvárateľné strešné okno, odvetrávané sedadlá a elektrické ovládanie dverí kufra.

Kompaktné autá

Súvisiace témy: Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 334
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 641
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 10 566
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 097
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 363
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 263
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 212
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 686
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: Lacko Fantóci konsoliduje
  2. Miroslav Ferkl: Človek Martin. 
  3. Ján Škerko: Tak rád som s tebou žil, láska
  4. Ernest Klotton: O mne
  5. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  6. Zdravotní Klauni: Všetci máme v sebe klauna. No nie každý ho dokáže objaviť
  7. Vladimír Krátky: Moderátor obednej debaty na Rádiu Expres
  8. Ivan Lazor: Ako som si na dovolenku v Grécku pribalil stoikov (a prežil to v pokoji)
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 552
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 282
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 19 680
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 353
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 602
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 368
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 602
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 5 585
  1. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  4. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  5. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
SkryťZatvoriť reklamu